Programa Inglés Abre Puertas en etapa de final regional

PRIMER LUGAR PROVINCIAL Y TERCER LUGAR REGIONAL EN TORNEO DE DEBATE DE INGLÉS

84 estudiantes pertenecientes a 14 establecimientos de la Región, se dieron cita en la Final Regional del Torneo de Debates en Inglés, organizado por el Programa Inglés Abre Puertas, entre ellos el Colegio Santa Bernardita, representado por los estudiantes: Claudia Espinoza NM3, Claudia Melgarejo NM2, Claudio Vidal, NM3, Yaritza Flores NM4, Carla Sagredo NM4 y Jonathan Sepúlveda NM4.

En esta oportunidad, compitieron los equipos de debates de la Región que obtuvieron los mejores puntajes en su etapa provincial, quienes debatieron sobre el tema “Social media should be censored”.

Los jóvenes debieron prepararse tanto para tomar una posición en contra como a favor, la cual se sorteó el mismo día de la competencia.

La evaluación de los debatientes estuvo a cargo de tres docentes de inglés, quienes cuentan con las competencias lingüísticas para calificar la presentación de cada equipo de acuerdo a distintos indicadores tales como: razonamiento y evidencia, organización y priorización, escuchar y responder, y expresión y entrega.

¡Felicitaciones a nuestros estudiantes y a su profesora asesora, la docente Sra. Juana Romero Guerrero!

**

Fuente: RED Maule

En las dependencias de la Universidad Autónoma sede Talca se llevó a cabo la Final Regional del Torneo de Debates en Inglés del programa del Ministerio de Educación “El Inglés Abre Puertas”.

En esta jornada, organizada por el equipo regional del Programa Inglés Abre Puertas (PIAP), participan los cinco equipos finalistas de la ronda anterior.

De la ciudad de Talca, el Colegio Andes y Pablo Neruda, el Liceo Zapallar y el Instituto Santa Marta de Curicó; y el colegio San José de Linares.

El Torneo de Debates en inglés del Programa Inglés Abre Puertas persigue el logro de dos objetivos principales en los y las estudiantes:

1. Fortalecer sus habilidades en inglés a través de la argumentación de opiniones, presentando razones y evidencia con base en la búsqueda e investigación;

2. y promover el desarrollo del pensamiento crítico a través del análisis, interpretación u organización de la información de manera de presentar argumentos, desafiar evidencias y refutar argumentos del equipo contrario en un mensaje claro y coherente.

Ésta es una de las actividades más esperadas por los estudiantes y docentes de inglés, ya que ha logrado motivar el aprendizaje del idioma al mismo tiempo de generar una instancia de participación y socialización de los altos logros de los estudiantes.

**

How to Coach a Debate Team

How to Coach A Debate Team [Kindle Edition]

This book contains all you need to know to successfully coach a debate team. You may need to convince students that debate is a good idea, though. Here are six reasons:
1. Debating ability is a valuable skill.
2. Debate utilizes useful English.
3. It is a unique way to teach grammar.
4. It develops critical thinking skills.
5. It introduces global issues.
6. It develops research skills.

A more powerful reason to coach a debate team is given to us by Dr. Martin Luther King: ““Sooner or later all the people of the world will have to discover a way to live together in peace… If this is to be achieved, man must evolve for all human conflict a method which rejects revenge, aggression, and retaliation…” Dr. Martin Luther King, Jr. – 1964 Nobel Peace Prize Acceptance Speech

**

The International Baccalaureate [Kindle Edition]

The International Baccalaureate [Paperback]

The global search for high-quality education, embedded in high-performing education systems, has taken on mythical proportions, almost resembling the alchemists’ quest to turn common metals into gold.

It is my hope that the present day search for global education, equitable and providing equality of opportunity for all, shall not cease until the “gold” we seek, has been found.

I therefore dedicate this book to all the educators, researchers, parents and students the world over, who strive to achieve this elusive goal,high-quality education for all the citizens of the world.

In this endeavour, it is my belief that the International Baccalaureate merits a closer look, based on their more than 40 year history of delivering consistently excellent results.

I add that all of the reflections and views in this book are mine alone, unless otherwise noted, and can not be attributed to my employer or any other organization I am affiliated with, past or present. For any errors or oversights, I bear the complete responsibility.

**

Amazon Author Page: Thomas Jerome Baker

Thomas Baker is the Past-President of TESOL Chile (2010-2011). He is the Head of the English Department at Colegio Internacional SEK in Santiago, Chile.

He is the Co-Founder and Co-Organiser of EdCamp Santiago, free, participant-driven, democratic, conversation based professional development for teachers, by teachers. EdCamp Santiago 2012 was held at Universidad Mayor in Santiago.

Thomas is also a member of the Advisory Board for the International Higher Education Teaching and Learning Association (HETL), where he also serves as a reviewer and as the HETL Ambassador for Chile.

Thomas enjoys writing about a wide variety of topics. Thus far, he has written the following genres: romance, historical fiction, autobiographical, sports history/biography, and English Language Teaching. He has published a total of forty four (44) books overall.

The source and inspiration for his writing comes from his family, his wife Gabriela, and his son, Thomas Jerome Baker, Jr.

**

**

Advertisements

About profesorbaker

Thomas Baker is the Past-President of TESOL Chile (2010-2011). He enjoys writing about a wide variety of topics. The source and inspiration for his writing comes from his family.
This entry was posted in Debates and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s